סדנת הורים לילדים ומתבגרים

הסדנה מיועדת עבור הורים לילדים ולמתבגרים המעוניינים בשיפור הידע והמיומנויות ביחסיהם עם ילדיהם. קיימות במכון שלוש סדנאות נפרדות:

1. הורים לילדים ולמתגברים גם יחד.
2. הורים לילדים.
3. הורים למתבגרים.

מטרת הסדנה:

ההורים הטרודים ב”מלחמת הקיום” היום יומית לא תמיד מתפנים לגעת ולהבין את עולמם של ילדיהם על רבדיו השונים. התמודדותם של הילדים במישורים השונים, אישי, חברתי, לימודי, רגשי, היא לעיתים קשה ומתסכלת ופעמים רבות ההורים אינם מודעים לכך, ויחסם לילדיהם “מנותק” מהמציאות עמה ילדיהם מתמודדים.

לדוגמא: ילד הסובל מקשיים חברתיים ונמנע מלשתף בכך את ההורים, עלול להזניח את הלימודים “ולזכות” בתגובה ביקרותית מצד הוריו. ביקורת זו עלולה לגרום להרעה בתחום הלימודי והרגשי כאחד.

דוגמא נוספת – מתבגר, המתוסכל מתגובה שלילית של בת כיתתו, או שאינו שבע רצון ממראהו, או מכך שאינו נמנה על המוקבלים, עלול להגיב בירידה במצב הרוח, בעצבנות יתר, בחוסר סבלנות ובתוקפנות רבה בעיקר כלפי בני המשפחה. אלה מופתעים מתגובתו, ואובדים עיצות באשר לדרך המועדפת בה יש לנקוט.

פערים אלו יוצרים לא אחת מעגל שלילי של תסכול וכעס מצד שני הצדדים כאחד. מכאן הדרך לעימותים בלתי פוסקים ולנסיגה בתפקוד – קצרה, ושני הצדדים יוצאים נפסדים מכך. הכרה זו מביאה את ההורים לסדנאות במטרה להבין את עולמם של ילדיהם, עם אלו קשיים הם מתמודדים ובאלו דרכים ניתן לשפר את התקשורת עמם על מנת לאפשר אווירה חיובית בבית, ובמקביל לומדים ההורים לשמש לילדיהם מקור תמיכה ועידוד מתוך מודעות והבנה של המציאות עמה הם מתמודדים. הסדנה מתמקדת גם בקשיים האובייקטיביים של ההורים עצמם, אשר לעיתים חשים שחוקים ועייפים, ומתקשים למצוא בתוכם את הכוחות להתמודד עם קשיי ילדיהם. הסדנה מעניקה ידע וכלים מעשיים המאפשרים להורים למלא את תפקידם ביתר הבנה ומודעות, ומכאן ביעילות רבה יותר.

 

בין הנושאים בהם עוסקת הסדנה:

# מקומו של ההורה כגורם חינוכי, מעודד, תומך ומחזק, ולחילופין – כגורם מאכזב ומחליש.

# הבנת עולמם של ילדים – הצעירים והמתבגרים, והנושאים “האמיתייים” עמם מתמודדים.

# סמכות הורית – חשיבותה, והדרך המועדפת ליישמה.

# דרכים מועדפות להתמודדות עם קשיים לימודיים / רגשיים / חברתיים.

# התייחסות למגבלות ולקשיים של ההורים עצמם

# התמודדות עם תוקפנות (של ילדיכם או כלפיו), אלימות ברשת (שיימינג).

 

המתכונת בה מתקיימות הסדנאות להורים

 משך הסדנה 12-15 מפגשים, על פי הצורך, בתדירות של אחת לשבוע. הסדנה מונה בין 8-10 הורים. ההשתתפות בסדנה מותנית בראיון מקדים לשם בדיקת התאמתו של ההורה לסדנה הספציפית.

 

Checking...