קשיים בתפקוד המיני

קשיים בתפקוד המיני ייתכנו בגילאים צעירים ומבוגרים, אצל נשים וגברים כאחד. הסיבות העיקריות לקשיים אלו עשויות להיות רפואיות או נפשיות-פסיכולוגיות. הצרוף של שתי הסיבות גם יחד נפוץ אף הוא. ככל שהגיל נמוך יותר הקשיים נוטים להיות על רקע נפשי-פסיכולוגי ומיעוטם על רקע פיסי-רפואי. ככל שהגיל מתקדם אחוז הסובלים מקשיים על רקע פיסי-רפואי עולה. לעיתים, בעיות בריאות שונות גם יכולות להשפיע על המצב הנפשי ולגרום לתחושות של דיכאון, חוסר עניין, חוסר ביטחון ועוד, ובעקיפין גם על ירידה בתפקוד המיני.

בעבר, נמנעו אנשים מלפנות לטיפול, בגלל הטאבו, הבושה והמבוכה, העדיפו להסתיר ולשלם על כך מחיר כבד, ובלבד שלא יצטרכו להיחשף. כיום קיימת פתיחות רבה יותר לנושא אצל נשים וגברים כאחד המוטרדים מקשיי תפקוד.

הפנייה לייעוץ

עם הפנייה לייעוץ, יש ראשית לאבחן את הבעיה, סיבותיה ומקורותיה, האבחון מסייע לקבוע את סוג הטיפול המתאים ביותר. לדוגמא: גבר או אישה המדווחים על קשיי תפקוד על רקע של חרדה, מתח או לחץ, גורם לנו להניח כי הטיפול במקרים אלו יתמקד יותר בצד הפסיכולוגי.

במקרים רבים, בהחלט ניתן לטפל ולשפר את התפקוד המיני, אך אבחנה נכונה הינה תנאי בסיסי לכל טיפול.

התגברות על “הבושה” והמבוכה מהווה צעד ראשון ומשמעותי בדרך לשיפור המצב. התהליך האבחוני כולל בתוכו מספר שיחות עם המטפל, במידת הצורך ישולב בתהליך זה, רופא מומחה אשר יחווה דעתו באשר לאספקטים הרפואיים ועל מידת נחיצותם של תהליכים רפואיים נוספים כמו בדיקות רפואיות או טיפול תרופתי מתאים. כאמור, כל מקרה נשקל ומאובחן לגופו.

אופי הטיפול מותאם לכל אדם על פי הנסיבות והקשיים הספציפיים שמדווח עליהם, לעיתים הטיפול כולל גם את בני הזוג.

לדוגמא: אדם הסובל מסכרת אשר מדווח כי סובל מקשיי תפקוד, ייבדק ע”י רופא מומחה על מנת שניתן יהיה לקבוע, במידת האפשר, את מידת השפעת הסכרת על תפקודו, ואת הטיפול הרפואי המתאים. הפסיכולוג יטפל באספקטים הנפשיים הנובעים מכך.

השילוב בין שני הגורמים, הרפואיים והפסיכולוגיים, מאפשר התייחסות מיטבית לקשיים, ולאפשרויות הטיפול.

Checking...