סדנה להתמודדות עם פוביה ספציפית

למי מיועדת הסדנה?
הסדנה מיועדת לאלה הסובלים מחרדה ספציפית בלבד (ולא מחרדה כללית), כגון: חרדה מכלבים, חרקים, עכבישים, טיסות, בחינות, טיפולי שיניים, מקומות פתוחים וכדומה.
חרדה ספציפית מתייחסת להתקף חרדה בלתי נשלט המופיע בקביעות בכל פעם שאנו נחשפים לגורם המאיים. מפגש זה, מעורר באופן אוטומטי את הסימפטומים האופייניים למצבי חרדה, כגון קשיי נשימה, פעימות לב מהירות, הזעת יתר, רעד, סחרחורות, פיק ברכיים וכו’. לאלה הסובלים מחרדה כללית, מומלצת מסגרת טיפולית פרטנית, או (ובנוסף) קבוצה טיפולית המיועדת לסובלים מחרדה כללית.

גורמים אפשריים לחרדה ספציפית:
חרדה ספציפית נובעת לרוב מחוויה טראומתית בתקופת הילדות (אשר לא תמיד זוכרים אותה), או בעקבות חוויה קשה בתקופה מאוחרת יותר של החיים, אשר השפיעה עמוקות – כמו נשיכת כלב, עקיצת עכביש, טיפול שיניים מכאיב, שהייה במעלית תקועה וכו’, ומאז כל מפגש עם סיטואציה דומה גורמת לשחזור החוויה הקשה, ולהופעתם של הסימפטומים החרדתיים.

לעתים, חרדה ספציפית עלולה להתפתח בעקבות האזנה, קריאה, או צפייה בטלוויזיה באירוע טראומתי שעבר אדם אחר. לדוגמא – חשיפה לחוויה קשה שעברה על אדם אשר נתקע במעלית, עלולה ליצור חוויה דומה אצל השומע / צופה, בשעה שיהיה עליו להיכנס למעלית.

מטרת הסדנה:
הסדנה מציעה כלים יעילים ומעשיים המאפשרים ויסות והנמכה של עוצמת החרדה, ע”י שימוש בטכניקות קוגניטיביות-התנהגותית לשליטה עצמית. השימוש והשליטה בטכניקות אלה, מביאה לרוב לשיפור ניכר בתפקוד כאשר נחשפים לגירוי המאיים. שיפור זה מביא עמו את היכולת “לפגוש באיום” מבלי להימנע או להירתע ממנו, כמו למשל היכולת להשתמש במעלית או לקבל טיפול שיניים.

יתרונה של הסדנה להתמודדות עם חרדה ספציפית:
החוויה הקבוצתית מעניקה תחושת ביטחון, שייכות ואכפתיות “סוף סוף אני מרגיש מובן ע”י אחרים”. היכולת לחלוק עם חברי הקבוצה את החרדות והתסכולים ולהיווכח שגם האחרים חולקים אותן תחושות -“אני לא היחיד שמרגיש כך” – מטעין את המשתתפים בכוחות רבים. יתרונה הבולט של הקבוצה טמון גם ביכולתה להוות חממה לתרגול והתנסות בכלים ובמיומנויות הנרכשות במהלך הסדנה, מה שמאפשר התמודדות יעילה יותר עם הגירוי המאיים.

המתכונת בה מתקיימת הסדנה:
•    משך הסדנה הוא 10 מפגשים בתדירות של מפגש בשבוע.
•    הסדנה מונה 8-10 משתתפים.
•    ההשתתפות בסדנה מותנית בראיון מקדים לשם בדיקת ההתאמה של המועמד לסדנה.

ליצירת קשר לפרטים על הסדנה, שעות וימים – ניתן להתקשר אלינו במספר הטלפון 03-6202853 או דרך טופס צור הקשר באתר.

Checking...