מערכות יחסים- פרק ב’

מערכת היחסים של פרק ב’ מכילה בתוכה היבטים רבים המאפיינים מערכת זוגית רגילה, אך יחד עם זאת – היא שונה.

בני הזוג מביאים לפרק ב’ “הסטוריה” זוגית משפחתית שלמה, על החיוב והשלילי שבו, מלאי ציפיה שהמסגרת החדשה תהווה “תיקון” למסגרת הקודמת, בהנחה כי הנסיון והלקחים מהעבר נלמדו, ובוודאי ייושמו בזוגיות החדשה. ובכל זאת, המציאות מפתיעה לפרקים, במורכבותה ובקשיים שנלווים אליה. שתי המשפחות עברו בתהליך הפרידה טלטלה חזקה, אשר השלכותיה עלולות ללוות את המשפחה לאורך זמן. אין לשכוח כי פרק א’ ממשיך ללוות את המסגרת החדשה – שאלת השיתוף בין ההורים בנושא הילדים, המשמרת המשותפת, מועדי הביקורים, השתתפות בהוצאות, “תורנות חגים” ועוד. מורכב? בהחלט! וזה עוד לא הכל…

מצופה מפרק ב’ להתמודד עם הקשיים שחלקם תוארו לעיל, ובנוסף גם עם המסגרת המשפחתית החדשה על “שותפיה” החדשים. לכן אין זה מפתיע כי יכולים להזרק לחלל האוויר משפטים כמו “נמאס לי מהלחץ של גרושתו”, “הילדים שלה לא מקבלים אותי”, “את לא מתייחסת מספיק לילדים שלי”, “באקסית שלו השקיע הרבה יותר מאשר בי” ועוד ועוד….

זהו רק מדגם קטן המאפיין את הקונפליקטים האפשריים בין בני זוג בפרק ב’. טבעי שכל אחד מגיע לקשר הזוגי עם אישיותו, הרגליו ומחויבותיו המשפחתיות. פערים אלה עלולים להכניס אי שקט ביחסים, תסכול רב, כעסים הדדיים, התבצרות של כל אחד בעמדותיו וקושי לפשר ולגשר עליהם. במצב זה אפשר שבני הזוג ישאלו עצמם, “למה נכנסנו שוב לקשר מחייב “, “מי צריך את זה בכלל”?

אז הנה כמה נקודות למחשבה:

ואם למרות כל אלה, המצב עדיין מתוח, תמיד אפשר לפנות לייעוץ מקצועי, אשר יאפשר שיח יותר נינוח ומאפשר, וכך להגיע להבנות מוסכמות.

להתייעצות – מוזמנים להתקשר עמנו – 03-6202853.

 

 

Checking...