סדנה למתקשים ביצירת קשר זוגי קבוע

כבר מגיל צעיר, הפנטזיה על אהבה רומנטית העסיקה את עולמנו הקודח. יכולנו להתאהב בקלות, בבן או בבת הכיתה, ולא תמיד העזנו להסגיר את סודנו.

כל כך טבעי לחלום ולשאוף לקשר עמוק ואמיתי שניתן לחלוק בו את רגעי האושר והשמחה, כמו גם את רגעי הכאב והסבל. נולדנו עם צורך בסיסי לשייכות וביטחון, ואין כמו זוגיות יציבה, בטוחה ומספקת כדי למלא צורך זה.

העולם התרבותי, על יצירותיו המגוונות, בספרות, באומנות לסוגיה ובקולנוע, העשיר את דמיוננו ועודד את כמיהתנו לממש את הפנטזיה. רבים מצליחים בכך, אחרים מתקשים לקיים קשר זוגי קבוע לאורך זמן. בבסיס הקושי אנו מוצאים לרוב חרדה, חוסר ביטחון, דימוי עצמי נמוך, קושי במתן אמון וחשש ממחויבות, אשר נובעים מחוויות והתנסויות שליליות במהלך החיים. חוויות אלה משפיעות, פעמים רבות, על עולמו הפנימי-רגשי של האדם, ובאים לידי ביטוי בצורות שונות – בקושי לחוש או לבטא רגש כלפי הצד השני, או ברגישות-יתר מפגיעה, זלזול, אכזבה ודחיה. לגורמים אלו השפעה ישירה על האווירה בין בני הזוג, ההופכת להיות טעונה ברגשות תסכול, כעס ואכזבה תמידיים, הפוגעים ביכולת לפתח או לקיים זוגיות בריאה, בשלה וחיובית, לאורך זמן.

למי מיועדת הסדנה:

הסדנה מיועדת למתקשים בקיום קשר זוגי קבוע לאורך זמן, קושי זה מלווה במצוקה רבה, תסכול ואכזבה עד לכדי יאוש. הסדנה נועדה לסייע למשתתפים להתמודד ולהתגבר על קשייהם, באופן שיקל עליהם לקיים קשר זוגי קבוע, ממקום מודע, בשל ומפוכח, בעזרת כלים יעילים להתמודדות משופרת עם המסגרת הזוגית.

ראוי לציין כי הסדנה אינה מיועדת לאלה המחליטים מתוך בחירה לא להכנס לקשר קבוע ומחייב (מתוך “פילוסופיית חיים”, או מתוך הכרה שאינם בנויים “להתחייב” לזוגיות), ואשר אינם חשים מצוקה כלשהיא כתוצאה מכך, ושלמים עם גישתם זו.

מטרת הסדנה:

הסדנה מאפשרת למשתתפיה להגיע להבנה מעמיקה יותר ביחס לגורמים “האמיתיים” הבולמים את יכולתם להגיע לקשר זוגי קבוע. במהלך הסדנה המשתתפים מקבלים כלים מעשיים ורוכשים מיומנויות בטכניקות הידועות ביעילותם להתמודדות משופרת עם הקשיים. הסדנה פועלת על בסיס הגישה הקוגניטיבית התנהגותית – CBTבשילוב אלמנטים מהגישה הדינמית.
ההשתתפות בסדנה מותנית בראיון מקדים, לשם בדיקת התאמתו של המועמד לסדנה. אלו הנתונים להם אנו מתייחסים בכל פניה להשתתפות בסדנה:

•    מהות הקשיים, היקפם ומידת חומרתם.
•    גיל הפונה.
•    התנסות בטיפול פרטני או קבוצתי בעבר.
•    רקע בקשרים זוגיים בעבור ובהווה.
•    במידה וקיים נסיון בזוגיות – באיזו תדירות היו הקשרים ומהו הפרק הזמן בו נמשך הקשר.
•    האם הקשיים נובעים מרקע התפתחותי-אישיותי או כתוצאה מכשלים/ אירועים חיצוניים.
•    רמת המוטיבציה לשינוי.

יתרונה של הסדנה:
אחד ממאפייניה הבולטים של עבודה בקבוצה, היא היותה מיקרוקוסמוס של החיים: מעין מעבדה מבוקרת שבה יכול המשתתף לקבל משוב כנה וענייני מחברי הקבוצה. הקבוצה מטבעה מעניקה תחושת ביטחון, שייכות ואכפתיות, וכן מאפשרת לחלוק את החרדות והתסכולים ולהיווכח שגם האחרים חולקים אותן תחושות. יתרונה הבולט של הקבוצה טמונה בהיותה חממה לתרגול והתנסות בכלים ובמיומנויות הנרכשות במהלך הסדנה. הקבוצה מטעינה את המשתתפים בכוחות רבים המסייעים לתהליך ההעצמה והשינוי.

המתכונת בה מתקיימת הסדנה:

•    משך הסדנה 12-15 מפגשים, על פי הצורך, בתדירות של מפגש בשבוע.
•    הסדנה מונה 8-10 משתתפים.

Checking...