התייעצות חד פעמית

התייעצות חד – פעמית נועדה לתת מענה נקודתי וספציפי לסוגיה מטרידה ומציקה בנושא מסוים. מדובר במפגש יחיד, אשר מטרתו לאפשר לפונה, המתלבט בסוגיה כלשהי, קבלת מידע מקצועי ובמידת הצורך, המלצה על כיווני פעולה אפשריים.

הסוגיות הנדונות בהתייעצות חד – פעמית שייכות לקשת רחבה של נושאים, המעמידים את הפונה בפני דילמה אישית, הקשורה אליו, לאחד מבני משפחתו או לחבריו.

רבים הם אלה הלוקחים יוזמה במצב זה ופונים להתייעצות מקצועית, אך רבים אחרים נמנעים מכך בתואנות שונות; “למי אפנה עכשיו?”, “אין לי המלצה על מישהו מיוחד”, “עד שיקבלו אותי ייקח המון זמן”, “חוץ מזה, מה כבר יכול לעזור?!”, “בוא נקווה שעם הזמן העניינים יסתדרו מעצמם”. אכן, בחלק מהמקרים הדברים מסתדרים עם הזמן, גם ללא התייעצות מקצועית, אולם במקרים מסוימים, ללא התייעצות, לא רק שהמצב לא ישתפר, אף עלול להחריף ולהגביר את המצוקה סביב הסוגיה המטרידה.

מקרים לדוגמא:

מצוקה אישית.

נוער מתבגר – קשיים אופייניים.

התנהגות חדשה וחריגה של הילד.

סוגיה מציקה בזוגיות.

תופעות פיזיולוגיות מעוררות לחץ – דופק מואץ, קשיים בריכוז, סחרחורות.

קשיים בתפקוד המיני – על רקע חרדתי או מחלה.

יחסים מתוחים עם הילדים המתבגרים.

יחסים מתוחים עם המשפחה המורחבת – קשיים בתקשורת, כספים, ירושה וכו’.

התייעצות בנוגע להורים מבוגרים – גיל הזהב.

דוגמאות אלו מתארות חלק קטן מהנסיבות בהן עולה הצורך בהתייעצות חד – פעמית. כאמור, מטרת ההתייעצות להאיר את הסוגיה המטרידה מזווית ראיה מקצועית, ומתן המלצה לכיווני פעולה אפשריים. התייעצות זו יכולה לחסוך לעיתים “כאבי ראש” מיותרים.

Checking...