קבוצת הורים

בחברה שבה אנו חיים, התפקיד ההורי נעשה מורכב יותר ויותר. ההורה כאינדיבידואל, מתמודד יום יום עם אתגרים ומשימות שונות ומגוונות, הצורכות ממנו אנרגיה רבה – עבודה, לימודים, התחייבויות כספיות, זוגיות, חברים, תחביבים וכו’. בתוך כל זה, הוא אמור להיות הורה לילדיו. ההורות דורשת סבלנות, גמישות, הקשבה, אמפתיה, תקיפות, חום, חוכמה ועוד.

מהיכן מוצאים הכוחות לכך? וככל שיש פחות כוחות, ופחות סבלנות, הטעויות הולכות ומתרבות, וגוררות עמן לעיתים תגובות לא מותאמות של ההורים והילדים כאחד, תגובות חסרות סבלנות, הגורמות להרעה ונסיגה נוספת במצב.

למפגש הקבוצתי עוצמה משל עצמו. עוצמה המוקרנת מתוך התהליך הקבוצתי על מרכיביו השונים. חשיבות רבה נודעת לחוויית השיתוף, ליכולת לחלוק עם הקבוצה את התחושות, הלבטים והתסכולים, האפשרות לתת ולקבל עידוד ותמיכה מהקבוצה, ללמוד מניסיונם של אחרים, ולהיווכח שגם האחרים חולקים את אותן תחושות.

תהליכים חיוביים אלו מאפשרים לחברי הקבוצה להגיע לתובנות חדשות, המאפשרות להם פתיחות לקבלת כלים יעילים ואיכותיים להתמודדות נכונה עם הסוגיות השונות הקשורות לגידול הילדים.

מחקרים רבים, כמו גם ניסיוננו בתחום אכן מצביעים על התרומה הגדולה שיש למפגש הקבוצתי, לשיפור האווירה בבית ולאיכות הקשר עם הילדים.

 

נושאים נוספים שעשויים לעניין אותך:

הדרכת הורים

ייעוץ חד פעמי להורים

טיפול רגשי לילדים

טיפול במתבגרים

 

Checking...