מכון רעות בבתי ספר ובגנים

המסגרת החינוכית מלווה את התלמיד לאורך שנים, מילדות לבגרות, במהלכן רוכש התלמיד כלים ומיומנויות האמורים לשרתו בהמשך חייו כבוגר.

אלו שנים המאופיינות בעליות ומורדות, שזורות בהתמודדות עם משימות ומחויבויות יום יומיות הקשורות לסביבת חייו הלימודית, חברתית, משפחתית והאישית.

המסגרת הלימודית על מורכבותה וממדיה השונים מהווה לרוב בבואה של החיים “האמיתיים” המתקיימים מחוץ לבי”ס. מכאן החשיבות הרבה שאנו מייחסים למרכזיותה ולהשפעתה, לחיוב ולשלילה, על התפתחותו האינטלקטואלית והרגשית של התלמיד.

מכון רעות עוסק שנים רבות בתחום הטיפול והאבחון בילדים ונוער (כולל קבוצות הורים/ ילדים/ נוער), ובמקביל פועל רבות בתחום הייעוץ וההדרכה לצוותים החינוכיים בבתי הספר והגנים.

פעילות המכון במסגרות החינוכיות

  1. טיפול ואבחון פסיכולוגי בילדים/ מתבגרים, הכוללים אבחונים: דידקטי, פסיכו-דידקטי, פסיכודיאגנוסטי ומבחני בשלות לכיתה א’.

  1. שיתוף פעולה ותיאום בין הצוות החינוכי, הפסיכולוג המטפל והורי התלמיד, במקרים בהם שיקול הדעת המקצועי ממליץ על כך,על מנת להיטיב את תפקודו של התלמיד במרחב הבית ספרי. תיאום זה מומלץ במקרים בהם הצוות החינוכי מעודד פניה לייעוץ/ טיפול עקב קשייו של התלמיד בתחום הלימודי/ רגשי/ חברתי.

  1. התערבות בשעת משבר- היענות לפניית הצוות החינוכי להתערבות מקצועית דחופה בעקבות אירוע חריג כגון אלימות קשה מצד תלמיד או הורה, אלימות ברשת, חרם על תלמיד, בעיית משמעת חריגה בכיתה, אובדן, תאונה וכו’.

  1. המכון עוסק במתן ייעוץ מקצועי לצוות החינוכי בתכנון פיתוח ויישום רעיונות לשינוי דפוסים קיימים, כמו כן בפיתוח ויישום רעיונות חדשים המותאמים לצרכים המיוחדים של המסגרת החינוכית הפונה.

לדוגמא:

 

  1. הרצאות המיועדות לקהלים השותפים לפעילות הבית ספרית – מורים / תלמידים / הורים. תכני ההרצאות נקבעים על פי צרכי המזמין, בהתייעצות משותפת עם הצוות המקצועי של המכון.

בין הנושאים להרצאות:

 

 

Checking...