התייעצות חד פעמית – צעד בכיוון הנכון!

ביום יום, אנו רגילים להתלבט בנושאים הקשורים אלינו או למקורבינו: ללכת לחתונה של חבר לעבודה? לטוס לחו”ל עם חברים? להיענות לבקשה של חבר להלוואה? איזה גן או בי”ס עדיף בשביל הילד?

בדר”כ ההתלבטות מסתיימות בהחלטה שקיבלנו – לטוב או לרע. מרגע זה, אנו ממשיכים “לזרום” הלאה, ללא “חפירה” נוספת בנושא.

אך לפעמים, אנו מתקשים מאוד להגיע להחלטה מעשית, מתוך חשש לצעד שגוי, מקושי להתמודד עם התוצאות או סתם עצלנות. ההתלבטות אז נמשכת… ונמשכת… עד שהופכת למתסכלת ומעיקה.

לדוגמא:

  1. האם להפרד מבן הזוג שהיחסים עמו מתוחים ומתסכלים?
  2. האם להתפטר ממקום עבודה בטוח ומתגמל, אך משעמם ואינו מאתגר.
  3. האם לעבור להתגורר אצל הורי הבעל/אשה, על מנת לחסוך כסף לדירה, כל צד לוחץ לכיוון שלו.
  4. ויכוחים תמידיים בין ההורים על “החינוך הנכון” לילדים, כל צד בטוח בעמדתו.
  5. חילוקי דעות בין ההורים בנוגע לדרך המועדפת לפתרון “החרם” וה”שיימינג” כלפי הילד.

במצבים אלו, יש הנוקטים יוזמה ופונים להתייעצות עם גורם מקצועי, אחרים “ממתינים”, מקווים, בצדק, שהקשיים יחלפו עם הזמן, מה שאכן קורה לא פעם. אך מה שלרוב מעכב את הפניה להתייעצות, קשור לקושי בבחירת הכתובת המקצועית – איך פונים?… למי לפנות?… על מי אפשר לסמוך?… מי יודע כמה זמן זה יקח?… למי יש כוח ואנרגיה לכך….

ההתייעצות החד פעמית נועדה להקל על הספקות הקשורים בפניה לגורם מקצועי. מדובר במפגש יחיד בלתי מחייב, עם פסיכולוג בעל ותק ונסיון רב, אשר בוחן עם הפונים את הסוגיה המועלית מזוית ראיה מקצועית, על היבטיה השונים. הליך זה, בסיומו, מביא את הפונים לתובנות חדשות, לראיה מחודדת ומציאותית יותר של הסוגיה המדוברת, בליווי המלצה על דרכי הפעולה המועדפות.

חשוב לציין כי במקרים רבים ניתן להסתפק במפגש יחיד זה, המגיש את המלצותיו ביחס לדרכי הפעולה המועדפות, ללא כל צורך ביעוץ נוסף. במקרים אחרים, תיתכן המלצה על קבלת יעוץ/הדרכה/טיפול ממוקד וקצר טווח, או לחילופין על טיפול פסיכולוגי מתאים (לאישיות הפונה ולסוגיה המדוברת). כל המלצה שתינתן, תלווה בהסבר ובהגיון המקצועי שמאחוריה.

לסיכום – להתייעצות החד פעמית יתרונות רבים, היא עשויה לסייע ב”סידור הראש” ולחסוך לא מעט “כאבי ראש” מיותרים. 

אפשרות שכדאי לחשוב עליה!

ליצירת קשר עם מכון רעות:

טל: 03-6290650, ניתן גם להשאיר פרטים ואנחנו נחזור אליך בהקדם.

    השם שלך (חובה)

    האימייל שלך: (חובה)

    הטלפון שלך: (חובה)

    Checking...