אבחון פסיכודיאגנוסטי

האבחון הפסיכו-דיאגנוסטי, הינו המקיף, היסודי והמעמיק מבין שאר האבחונים הפסיכולוגיים. באמצעותו ניתן להגיע להערכה מקיפה ומעמיקה על אישיותו של האדם, על מצבו הנפשי והרגשי, תפקודו הקוגניטיבי (כמו הפרעת קשב וריכוז, זיכרון, יכולת מילולית וביצועית, חשיבה לוגית, כישורים ויזומוטוריים וכו’), וכן על רמת האינטליגנציה שלו.  האבחון מאפשר להביט על עולמו הפנימי של האדם, משאביו, כוחותיו, חולשותיו, קשייו, הקונפליקטים הפנימיים, דימוי העצמי, ערכיו, יחסיו הבין אישיים וכו’.

מתי פונים לאבחון פסיכו-דיאגנוסטי 

כפי שכבר צוין לעיל האבחון הפסיכודיאגנוסטי הינו המקיף והמעמיק מבין האבחונים השונים. סיבת הפניה לאבחון שכזה משתנה ממקרה למקרה – בהתאם לצורך של הפונה/ הגורם המפנה, במקרים רבים לצורך קבלת החלטה בעיניינו.

להלן מספר דוגמאות למקרים בהם פונים לאבחון פסיכו-דיאגנוסטי:

מה כולל תהליך האבחון הפסיכו-דיאגנוסטי

האבחון במכון רעות מתבצע ע”י פסיכולוג קליני מומחה. לפני האבחון הפסיכולוג מקיים עם הנבדק שיחת רקע (אנמנזה), הנבדק מתאר בקצרה את קורות חייו ואת הנסיבות שהביאו אותו לאבחון. אופיין והיקפן של שיחת הרקע משתנה בהתאם לצורך ולמסגרת בה נערך האבחון. האבחון מתבצע בדרך כלל בשתיים עד שלוש פגישות, אורכו לרוב בין 10-12 שעות סה”כ. בתום הליך האבחון, עובר חומר הבדיקה ניתוח מעמיק ויסודי, תוך התייחסות אינטגרטיבית למכלול המבחנים ותוצאותיהן. הדו”ח המסכם יהיה מפורט ויכלול בתוכו התייחסות לאישיותו, מצבו הנפשי- רגשי, תפקודו הקוגניטיבי ורמת האינטליגנציה של הנבדק.

 

Checking...